
- Hrajeme na tzv. dlouhé zásahovky, tedy zásahová plocha je na celém těle, kromě hlavy, rozkroku, kotníku a níž a zápěstí a níž.Zbraně budou na místě schvalovány, měly by být dostatečně měkčené a s bezpečnou konstrukcí (Však to znáte)
- Boj bude poněkud tvrdší, pokud máte zbroj, určitě ji na akci využijete. Zejména pak helmu. Pokud zbroj nemáte, nic se neděje.
- O platnosti zásahu rozhoduje zasažený.
- Kopí lze libovolně vytrhávat.
- Při zranění se okamžitě řve „RUDÁ STOP“ a volá se organizátor.
- Nezapomeňte při boji hlídat prostor za zády vašeho protivníka a případně jej upozornit na hrozící nebezpečí. Shodit nepřítele z útesu je sice efektivní, ale nelegální.
- Boj bude opravdu tvrdší. Neděláme si srandu, vole.
Životový systém
- Ve hře neexistují životy, místo toho používáme lehká a těžká zranění.
- Lehké zranění = rána do končetiny (ruce, nohy)
- Těžké zranění = rána do trupu (záda, hrudník, břicho), lehká rána, například škrtnutí, se počítá jako lehké zranění.
- Boj probíhá jako tzv. „šatrh“, každé zranění tedy hrajete a musíte jej vyléčit.
- V základu vydrží každý hráč 2 lehké zranění a 1 těžké.
- Po finálním zásahu upadáte do agónie.
- Agónie je stav, kdy můžete pouze bezvládně ležet a maximálně lehce chrčet. V agónii zůstanete přibližně po dobu 10 minut, pak umíráte. Z agónie vás může vytáhnout léčitel nebo člověk s odpovídající schopností. Stejně tak vás ale může dorazit nepřítel.
Zbroje
Při vašich pokusech o přežití vám může zachránit život dobrá zbroj, která odrazí nejednu smrtelnou ránu. Vaše skořápka by vám měla být schopná život reálně zachránit, proto uznáváme pouze doopravdy funkční zbroje a zásahy vám kryjí pouze na místech, kde je máte. Zbroje jsou rozděleny na tři úrovně:
- Lehká zbroj = prošívanice, více tunik na sobě, opravdu pevná kožená zbroj
- Dostáváte +1 lehké a +1 těžké zranění v místech zbroje (můžete tedy obdržet 3 lehké, nebo 2 těžké)
- Střední zbroj = kroužková košile
- Vaši zbroj neprorazí běžný meč či sekera, pouze dřevcové, pádné a střelné zbraně (řemdich, palcát, kladivo, kopí, šípy)
- Dostáváte +1 lehké a +1 těžké zranění v místech zbroje
- Těžká zbroj = plátová zbroj, lamelka, brigantina
- Při zásahu do zbroje se nepočítá jakýkoliv zásah