Boj

  • Hrajeme na tzv. dlouhé zásahovky, tedy zásahová plocha je na celém těle, kromě hlavy, rozkroku, kotníku a níž a zápěstí a níž.Zbraně budou na místě schvalovány, měly by být dostatečně měkčené a s bezpečnou konstrukcí (Však to znáte)
  • Boj bude poněkud tvrdší, pokud máte zbroj, určitě ji na akci využijete. Zejména pak helmu. Pokud zbroj nemáte, nic se neděje.
  • O platnosti zásahu rozhoduje zasažený.
  • Kopí lze libovolně vytrhávat.
  • Při zranění se okamžitě řve „RUDÁ STOP“ a volá se organizátor.
  • Nezapomeňte při boji hlídat prostor za zády vašeho protivníka a případně jej upozornit na hrozící nebezpečí. Shodit nepřítele z útesu je sice efektivní, ale nelegální.

Životový systém

  • Ve hře neexistují životy, místo toho používáme lehká a těžká zranění.
    • Lehké zranění = rána do končetiny (ruce, nohy)
    • Těžké zranění = rána do trupu (záda, hrudník, břicho), lehká rána, například škrtnutí, se počítá jako lehké zranění.
  • Boj probíhá jako tzv. „šatrh“, každé zranění tedy hrajete a musíte jej vyléčit.
  • V základu vydrží každý hráč 2 lehké zranění a 1 těžké.
  • Po finálním zásahu upadáte do agónie.
  • Agónie je stav, kdy můžete pouze bezvládně ležet a maximálně lehce chrčet. V agónii zůstanete přibližně po dobu 10 minut, pak umíráte. Z agónie vás může vytáhnout léčitel nebo člověk s odpovídající schopností. Stejně tak vás ale může dorazit nepřítel.

Zbroje

Při vašich pokusech o přežití vám může zachránit život dobrá zbroj, která odrazí nejednu smrtelnou ránu. Vaše skořápka by vám měla být schopná život reálně zachránit, proto uznáváme pouze doopravdy funkční zbroje a zásahy vám kryjí pouze na místech, kde je máte. Zbroje jsou rozděleny na tři úrovně:

  • Lehká zbroj = prošívanice, více tunik na sobě, opravdu pevná kožená zbroj
    • Dostáváte +1 lehké a +1 těžké zranění v místech zbroje (můžete tedy obdržet 3 lehké, nebo 2 těžké)
  • Střední zbroj = kroužková košile
    • Vaši zbroj neprorazí běžný meč či sekera, pouze dřevcové, pádné a střelné zbraně (řemdich, palcát, kladivo, kopí, šípy)
    • Dostáváte +1 lehké a +1 těžké zranění v místech zbroje
  • Těžká zbroj = plátová zbroj, lamelka, brigantina
    • Při zásahu do zbroje se nepočítá jakýkoliv zásah